Tuesday, April 21, 2009

Ok, Terkesima, Terima

OK

Alhamdulillah. Interview pertama saya di Perak berjalan lancar. Walaupun terpaksa menunggu sehingga petang (fyi, smp ipoh kul 8.30 pagi) tapi pengalaman yang dapat aritu memang besh! Time kasih kepada penyokong kuat saya pada hari tersebut...mak n adik.

Semua "contestant'' lain saling memberikan semangat antara satu sama lain. Especially 2 org lawyer dari Ipoh, Khairil n Intan Baizura. Baru je kenal masa interview tu tapi dah ngam macam kenal lama. Ramai gak dari KL. Kak Su, En Azman, Wan, Kak Noor Azah n Saifullah (yg skrg dh jadik pendakwa Penang). Hopefully kita semua lulus...amin!

TERKESIMA

Hari Rabu sehari sebelum saya ke Perak, saya dapat call dari MAIDAM Terengganu inform kat saya ada interview on Tuesday (semalam) next weeknya. Dalam pada nervous nak ke Perak tu tetiba dapat plak berita yang tak tau nak excited ke nak mintak postpone excited lain kali.

Dalam pada kalut tu MAIDAM mintak pulak 'surat berperwatakan baik' dari Mahkamah or pejabat Kadhi. Macam nak pengsan mintak Mahkamah kuarkan surat tu secepat mungkin. Dah tu nak tak nak kena pi la jugak. Tuela org kata kn...kalo dh half-hearted maka hasilnya pun half-full jugakla. Ditakdirkan saya mendapat giliran terakhir utk interview tu.

Dah dengar sume org nyer citer n soalan-soalan pelik barula sampai turn saya. Dalam keadaan mengantuk, tension dan agak blur (ditambah dengan takde semangat langsung sebab tak ready), maka saya melangkah jugak masuk dengan longlainya. Seperti dijangka, jam masa tu dh kul 1 so peng'interview' pun dh agak grumpy. Dua kali tak semangat dibuatnya.

TERIMA

Apapun, saya terima segala keputusan yang bakal diterima nanti. Apa yang penting pengalaman yang saya dapat dari kedua-dua interview tersebut. Cuma harapnya saya lulus n sume org yg terbaca blog saya ni tolongla doakan saya. Teringin sangat nk praktis kt negeri2 lain utk get more experience tapi kita tunggu jela keputusan kuar nanti.


^ Terengganu or perak, dua-dua pun nak!!!

3 comments:

hierro said...

jauhnye haiza gi interview...
semangat nampaknya :)
mmg betul2 wanita berhati waja ..

in my opinion, sy lebih suka haiza dpt di Perak .. coz ada Sultan yg bijak law .. maklum la ex-commonwealth judge termuda sekali di negara2 commonwealth dulu.. :)

Fazira Albaijure said...

all the best~!!! :)

iez_ariena said...

pipi: saya mmg suka sgt kalo dpt perak tp hope yg kt terengganu pun lulus gak coz ada kes kt sana. apapun doakn ye...

kak sarah: tq kak! jgn lupa doakn!