Monday, January 19, 2009

Saiyaratun au baitun?

Saya sangat mengidamkan satu resolusi baru dalam meneruskan kehidupan di tahun 2009 ini. Mungkin kerana anjakan usia yang agak membimbangkan telah mendorong saya untuk beresolusi…(walaupun sebona eh dah terlambat bona sobab arini dah 20hb ler…)

Huhuhu…berat sungguh persoalan kan? Macam nak handle masalah dunia. Inilah payahnya bila terkena ‘sindrom birthday dah nak dekat’. Tahun ni sindrom ni macam parah skit. Tu yang macam2 berlegar dalam minda saya ni. Tak nak layan sindrom sudah dalam otak ada. Mahu tak mahu hadap jela.

Melihatkan kepada tajuk persoalan, saya yakin semua orang mengagak bahawa tajuk tersebut merupakan resolusi saya untuk tahun ni.(kepada yg tak paham bole bukak kamus arab...hehe) Boleh saya katakan separuh ya separuh ya atau tidak lah. Saya lebih suka meletakkan tajuk di atas sebagai pendorong semangat saya. Yelah kan, macamana kita nak terus jalan ke depan kalau kita tak tahu pun arah tuju destinasi kita ke mana.

Bak kata memey dalam whi; “Hidup umpama memanjat gunung, saya kini sedang memanjat gunung untuk saya ke puncak yang merupakan matlamat saya.” Dalam erti kata lain, memey ni dah tak ada contoh lain ke dalam buku teks yang dia nak rujuk. Buatla contoh pelangi ke, jalan keretapi ke…ni ada ke wat contoh panjat gunung?(maaf tak dapat menahan diri dari memberi komen tentang contoh dia tu)

Sebenarnya tengah buat keja. Tergelincir jap tumis benda alah ni. Anyway, kepada semua harap dapat doakan kejayaan yang lebih cemerlang, gemilang dan terbilang lagi untuk saya pada tahun 2009.

^ Lat tali lat tali tamplong, dahla tue jgn melopong!

5 comments:

Anazam said...

Selamat Cemerlang!
Selamat Gemilang!
Selamat Terbilang!

OK?

naili said...

wey cik kak,
i rasa kan, saiyaratun WA baitun.
eheheh.

wpun dua2 tu mmg keperluan, tp sila perati, yg mana lebih penting?

bagi i la kan, sebab rumah makin lama makin mahal, better cekup rumah dulu. bukan ke kereta makin
lama makin murah?

ha.. sebab tu la jadik loyer rumah, kuang kuang kuang...

hierro said...

salam haiza....

gud luck for everything ...

iez_ariena said...
This comment has been removed by the author.
iez_ariena said...

Anazam: Tochei...tochei...

Naili: Tq la kak atas keprihatinan. Ikut darah muda mmg nak keta tapi kalo nanti ada keta tapi takde umah sape plak nak nolong...ye tak?

Pipi: Doakan haiza ye...tq!